1 månad kvar

2011-12-06 @ 09:59:34

Exakt en månad till beräknat förlossningsdatum. Min hjärna hinner inte riktigt med så snabbt jag tycker det går. Idag vill jag dock bara att dagen ska vara över. Känner mig lite smått nervös inför presentationen och opponeringen i eftermiddag. Det ska bli underbart när det är över! Sov dessutom hur kasst som helst inatt, precis som de senaste tre nätterna. Jag hittar nämligen ingen bekväm position... Hoppas inte jag kommer sova lika dåligt varje natt tills Lillan kommer. Efter idag är jag i alla fall helt ledig från alla måsten och kan ju ta och sova middag om dagarna om det inte blir så mycket till sömn om nätterna. Vill ju vara laddad när Lillan kommer.

Något kul med dagen är i alla fall att jag ska få se Lillan på ultraljudet. Hoppas verkligen att hon har vänt sig så jag slipper ett vändningsförsök. Kanske vill barnmorskan göra ett nytt försök att se om det verkligen är en flicka :) Får se om hon vill ta sig tid till det, egentligen så är det bara till för att snabbt kolla om hon ligger på rätt håll. Jag får försöka fjäska lite ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår precis hur du har det med sömnen. Vissa dagar sover jag hur bra som helst men ibland så får jag otroligt ont i höften av att ligga i sängen, på sidan. Har så ont att jag har lite svårt att gå typ en halv dag efter en sån natt. Men i övrigt har jag inte märkt av några större krämpor.

2011-12-06 @ 13:20:16
Postat av: Elina

Samma här och man får ju vara glad för det. Så många som har mycket kämpigare graviditeter. Tänkte prova att sova med amningskudden inatt och hoppas på mer sömn :) Du har inte något tips för att hitta en bra sovställning?

2011-12-06 @ 16:28:22
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, jag håller tummarna varje kväll för att det ska bli en bra natt. Jag har testat att vika in täcket under magen när jag ligger på sidan, har hört att det ska ge lite stöd mot slutet när magen är så stor, men jag tycker bara att det blir ett obehagligt tryck mot magen istället. Inatt var iaf en superbra natt, var bara upp på toaletten 1 gång =)

2011-12-07 @ 08:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback