Julbak och mys

2011-12-05 @ 09:51:04

Då var det måndag igen, efter en helg full av julbak och mys. I lördags var vi ett litet gäng här hemma som bakade lussebullar, Leilas saffransskorpor (från Leilas söt jul), rocky road och mina favorit julkakor, farmors skurna pepparkakor, som ni hittar på min matblogg. Men nu är det som sagt måndag och jag har massor av plugg framför mig som jag skjutit upp i nästan en vecka nu. Imorgon är det nämligen dags för mig att presentera min uppsats, någon ska sedan opponera på den och sen ska jag opponera på någon annans uppsats. Så idag blir det att läsa, vara kritsik och förbereda presentation. Usch, inte alls sugen på det. Men detta är ju verkligen det sista jag gör som har med skolan att göra. Bara att kämpa på.

Något kul som händer idag är att vi ska till MVC och mäta magen och se så att Lillan växer som hon ska samt lyssna på hjärtat så att det fortfarande slår i rätt takt. Tror också att vi ska ta lite tester denna gången så som järnvärdet som inte varit det bästa under graviditeten. Uppdaterar om besöket senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback