MVC-besök nr 6

2011-12-05 @ 15:18:39

Nyss hemkommen efter vårt sjätte besök hos barnmorskan. Senast hade Lillan inte vänt sig än och i och med att vi är i vecka 36 nu så måste det undersökas för att eventuellt göra ett vändningsförsök. Både jag och älsklingen var helt övertygade om att hon inte hade vänt sig än då magen känns exakt likadan som tidigare och hon sparkar fortfarande på höger sida. Så vi hann diskutera en hel del om hur vi ska gå vidare, om vi vill göra ett vändningsförsök och så vidare. Men senare när min barnmorska och sedan även ytterligare en annan barnmorska kände på magen misstänker de att hon har vänt sig och att huvudet är ganska djupt ner i bäckenet! Det hade ju varit så underbart skönt om barnmorskorna har rätt och Lillan faktiskt ligger med huvudet ner som hon helst ska vid det här laget. Något som faktiskt pekar på att hon kan ha vänt sig är att jag nyligen börjat få ont i någon nerv i höften samt i ischias nerven, vilket kanske kan bero på att hennes huvud trycker på som det tidigare inte gjort. Barnmorskorna var dock inte helt säkra på vad de kände så jag har fått en tid till ett extra ultraljud imorgon kväll för att kontrollera hennes position. Så spännande! Håll tummarna för att hon har vänt sig!

Annars såg allt jättebra ut. Blodvärdet hade gått upp, vilket känns jättebra, men jag skulle ändå fortsätta med järntabletterna. Magen hade växt från 31,5 cm till 33,5 cm och jag ligger mitt på kurvan :) Så just nu käns det super, hoppas bara på att det känns lika bra efter ultraljudet imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, hoppas lillan vänt sig nu.

Vi var på ultraljud i morse. Hade sett fram emot att få se den lilla krabaten i 3D. Men tror du inte pyret ligger som en groda i magen. Ansiktet in mot min rygg, platt på magen med fötterna neråt. Så vi fick inte med oss några bilder alls. Haha.

Kram

2011-12-05 @ 22:08:46
Postat av: Elina

Åh vilken otur, kul ställning dock ;) Hoppas allt såg bra ut annars för pyret! Kram

2011-12-06 @ 09:52:29
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback