Chefen informerad

2011-07-06 @ 10:35:37

Nu har jag berättat för min chef att jag är gravid. Hon kom tillbaka efter sin semester igår och jag haffade henne direkt och bad om ett samtal. Känns så skönt att hon vet så jag kan vara öppen om att jag är gravid på jobb nu också! Och hon är en underbar chef som blev jätteglad när jag berättade och tackade för att jag berättade det för henne. Så det känns superbra :) Nu ska jag bara berätta för lite fler på jobb innan jag kan börja klä mig i lite tajta kläder igen. Känns liksom inte så kul om folk går runt och tror att jag fått en ölmage eller något :p

 

Igår ljög jag om min lilla viktökning. Nu när jag vägde mig imorse vägde jag bara 53, stor suck!! Så jag har inte gått upp :( Igår kväll när vi var och handlade laddade jag upp med bullar och bröd för det är i alla fall ganska lätt att äta. Nu vill jag verkligen gå upp i vikt, i alla fall till min normal vikt på 54,5. Kanske att man ät lite onödigt orolig, borde kanske ha lite is i magen...

 

Imorgon kväll ska jag möta några andra gravida tjejer som också ska ha barn i januari. Vi har fått kontakt på blimamma.se, och har inte träffats i verkligheten än. Jag rekommenderar verkligen att bli medlem där om man är gravid, kul att träffa andra som är i samma sits :) Så det ska bli spännande imorgon och se vad det är för typ av tjejer!

 

Nu ska jag köra igång mitt tvätt-och-städ-race innan det är dags att jobba i eftermiddag. Ha en fin dag! Eller hur är det underbart med sommar?!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback