Oroskänslor

2011-07-18 @ 23:09:11

Under hela min graviditet fram till idag har jag inte spytt en enda gång trots allt illamående. Senaste tiden har ju illamåendet inte varit så farligt och jag har mått relativt bra. Men igår började jag få huvudvärk som jag även haft idag, och vid lunchtid när jag började fundera på vad jag skulle äta så spydde jag! Helt förvånad blev jag och även lite orolig. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte det var bäst att jag ringde en barnmorska på MVC, så det gjorde jag. Efter ett ganska långt samtal kom barnmorskan och jag fram till att det förmodligen hade att göra med att jag känner mig mycket stressade över funderingarna kring om vi ska renovera till etagevåning eller om vi ska köpa hus istället. Och även att jag sovit dåligt i helgen kan spela in på mitt mående idag. Så jag lovade barnmorska att ta det mycket lugnt idag och höra av mig om det inte blir bättre. Jag ringde direkt till Jessica som jag skulle träffa på kvällen och frågade om inte hon kunde komma hem till mig istället, så så blev det. Jag trodde aldrig att kroppen kunde reagera så starkt för bara lite oro!

Nu känns det mycket bättre och jag satsar på en låång och härlig natts sömn inatt :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej,



Mitt illamående försvann nästan som påbeställning när jag gick in i v12 så de sista veckorna har varit sköna. Spydde visserligen rejält i bilen i söndags. Skulle med sambon och se han golfa, hoppa in nyvaken i bilen utan frukost i magen och så 10minuter senare på motorvägen så fick jag i panik hälla ut hela innehållet i handväskan på golvet för att ha någonstanns att spy =). Hoppas det var sista och enda gången men nu har vi iaf lagt in massa plastpåsar i bilen. Hoppas du mår bättre idag.

2011-07-19 @ 09:59:42
Postat av: Elina

OJ, då är det inte bara jag som spytt efter att jag trott att illamåendet var över. Låter som en god idé att lägga in lite plastpåsar i bilen :) Hoppas du slipper illamåendet mer! Jag tror jag mår bättre idag, men känner verkligen att jag inte klarar av stress som innan graviditeten, speciellt inre stress.

2011-07-19 @ 12:09:18
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback