Smoothie

2011-07-15 @ 10:58:03

Sitter och käkar en god frukost med bland annat en nygjord smoothie :) Jag gjorde den av jordgubbar, blåbär, lingon och lite ProViva Grapefrukt/Litchi. I vanliga fall frukar jag ta i en banan eller ett ägg för att få en fin konsistens och ett ägg ger ju extra protein. Men idag hade jag ingen banan och råa ägg ska ju undvikas vid graviditet för att minska risken för att få salmonella. Men det blev supergott ändå och jag får i mig massor av nyttiga antioxidanter och sådant!

 

Morgonsmoothie

 

 

 

Idag är det dags att färga håret. Egentligen så är jag ju blond, så min utväxt blir inte så snygg... plus att solen har blekt håret en hel del. Imorgon är det tjejmiddag i Helsingborg, så jag måste ju göra mig fin ;) Jag ska testa en ny färg idag - typ mellanbrun med röd ton, så jag tror egentligen inte att det blir så stor skillnad. Men man känner sig alltid lite fräschare när håret är nyfärgat och håret ser också då ut att må bättre. Många säger att man inte ska färga håret när man är gravid, men jag har googlat en hel del på det och det visar sig att det inte alls ska vara skadligt, bara om man har sår i hårbottnen.

 

Ha en fin dag alla härliga läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback