Vecka 14 + tid för UL

2011-07-04 @ 20:57:09

Idag går vi in i vecka 14. Tycker att veckorna bara springer förbi nu och det känns som om graviditeten blir mer och mer verklig. Dels så börjar magen växa och jag känner inte igen den längre, nu ser det inte bara ut som om jag ätit lite för mycket. Även psykiskt så känns det som om det börjar sjunka in lite mer nu, dock blir jag nästan chockad vissa dagar när jag tänker på att jag är gravid. Det känns också mer verkligt nu då vi igår fick tid till ultraljud :) Om drygt två veckor, 20 juli, så har vi vårt första möte på MVC och den 11 augusti har vi tid till ultraljud. Det ser jag verkligen fram emot!! Kan knappt vänta!

 

Just nu sitter jag och slappar (lite ofrivilligt) i soffan, då min älskling springer runt här och fixar med tvätt, disk m.m. Känns lite jobbigt att inte hjälpa till, men jag är helt slut. Idag var det första dagen på jobb efter att ha varit borta i ett halvår. Så jag var lite nervös innan, vilket ledde till att jag sov jättedåligt och hela dagen har jag haft svårt att äta. Phu, vad trött jag är på att inte kunna äta ordentligt och på att må illa. Jag får fortsätta ett tag till med att proppa i mig frukt när annan mat inte går ner... Men snart är det nog över med det och aptiten borde snart komma tillbaka tycker jag :)

 

Nu är det dags för en frukttallrik med vindruvor, plommon och persikor. Ha en trevlig kväll!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback