Vecka 16

2011-07-18 @ 11:21:11

Idag går vi in i vecka 16 och det betyder att det är denna vecka som vi ska på vårt första MVC-besök. Det känns mycket sent för att vara vårt första besök, så vi har längtat efter det länge. Nu har det gått så lång tid sedan jag kissade på stickan utan att ha fått något riktigt bevis under alla dessa veckor att bebisen verkligen lever därinne. Jag hoppas verkligen att allt är bra med bebisen och jag hoppas att vi får lov att lyssna till bebisens hjärtljud så att man får ett verkligt bevis. Jag måste säga att jag har börjat känna mig lite orolig och nojjig, trots alla förändringar min kropp gått igenom under dessa veckor. Men nu ska jag inte oroa mig mer för det, utan bara vänta tills på onsdag då vi har tid till MVC.

 

Idag har jag vägt mig och det stod 53,9 på vågen, alltså upp några hg. Inte mycket men nu börjar det kanske äntligen gå på rätt håll :) Såhär ser min mage ut idag:

 

Magblid vecka 16 (15+0)

 




Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag var på första besöket/inskrivning hos mvc i vecka 12. Tänkte också att jag ville ha något bevis på att jag verkligen var gravid, ett test eller något men det var bara vanligt blodprov och sånt. Känner ibland att jag kanske hittar på alltihop trots att jag har testat 3 st positiva stickor och inte haft några blödningar alls. Längtar verkligen till v19 då jag har en ultraljudstid, tror allt kommer bli mycket verkligare då... både för mig och min sambo.

2011-07-18 @ 15:52:17
Postat av: Elina

Precis, man vill verkligen ha ett bevis. Ja, jag har också hört att man bara skrivs in och att de inte kollar upp något om hur bebisen har det. Men i och med att jag redan är i vecka 16 nu när jag ska på vårt första möte, så ska vi försöka övertala dem till att få höra hjärtljud eller om det finns något annat sätt att kontrollera så det är bra med bebisen där inne. Annars så får vi väl hålla ut tre veckor till då vi ska på först UL. Man nojjar sig säkert för mycket, borde nog slappna av mer :) Hoppas allt är bra med dig, Emelie och att du inte mår illa och så nu under graviditeten!

2011-07-18 @ 16:32:41
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback