Tillbaka till civilisationen + vecka 13

2011-06-27 @ 21:43:43

Efter nästan en vecka i stugan i Småland har jag och min älskling nu åkt ner till Karlskrona. Både jag och Björn var utan telefoner efter typ två dagar i stugan, då Björn glömde sin laddare och jag slog fel pinkod på min nya telefon tre gånger efter att den dött. Plus att bredbandet i stort sett inte fungerade alls. Tur att vi fick lite sällskap över midsommarhelgen av Elias och Lotta, samt Emilie och Mattias med deras lilla Abbe, så vi var inte helt isolerade från omvärlden :) Så det har varit en en riktigt mysig och lugn helg trots mina konstiga sov och ät vanor efter jetlag plus graviditet. Hela veckan har jag vaknat mellan 4 och 4.30 på morgonen, inte förrän de två senaste nätterna har jag fått någotsånär normal sovvana. Dock känns det som om jag är konstant trött. Tur man har semester, haha!

 

Idag har jag och älsklingen haft en underbar dag i Karlskrona: lite mammaklädesshopping och sedan en tur med båten i skärgården med sol och bad. Sedan avslutades dagen hos Björns bror och fru med barn och nu är det snart dags för sängen. Som sagt blev det lite mammakläder, dels ett par leggings på Polarn och Pyret och även ett par byxor från H&M som jag tyckte var skit snygga. Hoppas bara att de passar ett tag, det så i alla fall ut som om där var rum att växa i :)

 

Nu är det bara en vecka kvar på semestern. Känns underbart med tanke på hur härligt väder det är och ska bli, men det känns lite kort. Jag har fortfarande inte fått hela mitt jobbschema för sommaren, men jag hoppas på att det blir en hel del lediga helger så man kan ta lite små utflykter till Stockholm, Karlskrona och Småland.

 

Idag går vi föresten in i vecka 13, vilket innebär att vi nu är i andra trimestern. Det börjar kännas riktigt häftigt nu. Tiden går fort och barnet utvecklas ju otroligt snabbt. Jag har börjat känna av lite mer i magen nu. Det kurrar en hel del (och då är det inte på grunda av hunger) och lite ömmare än tidigare. Annars mår jag bara bra och aptiten fortsätter att bli bättre och bättre.

 

Nu är det dags att vara lite social med svärmor innan det är dags att sova.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback