Ett embryo

2011-05-06 @ 01:26:26

Jag kom precis hem från Student Health Care, där jag fick mitt tredje positiva resultat utav fyra - jag är verkligen gravid! Jag har aldrig varit lyckligare än de senaste dagarna, detta känns helt underbart!

 

Det hela började när min pojkvän var och hälsade på mig här i USA, där jag pluggar under ett halvår. Han var här bara en vecka, och jag trodde inte ens att jag var fetril under den veckan. Tydligen hade jag inte särskilt stor koll på läget, för det var jag absolut. Ungefär en och en halv vecka efter att han hade åkt kände jag mig öm i brösten, och bestämde mig för att ta ett graviditetstest. Det första testet jag tog var positivt, men det var fyra dagar innan min förväntade mens, och jag tolkade bipacksedeln att jag inte kunde lite på det resultatet fullt ut. Nu vet jag dock att det endast är om resultatet är negativt som man inte kan vara säker på att det stämmer. Nu har jag i alla fall varit på en vårdcentral och fått min graviditet fastställd av även dem.

 

Här är mitt tredje bevis, som blev gjort hemma hos min vän i Seattle då vi var där över helgen:

 

 

Efter lite googlande idag fick jag reda på att denna vecka, vecka 3, är egentligen den första veckan som jag är gravid, tekniskt sett. Detta är fostrets första vecka, men embryot är bara en cellklump som växer och delar sig snabbt.

 

Det är otroligt häftigt att veta att det är något son växer och utvecklas inuti mig. Jag njuter redan av att vara gravid.

 

Hoppas ni följer mig och mitt lilla embryo här. Jag ska uppdatera så ofta som möjligt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback