Graviditetsdietist

2011-05-25 @ 03:04:21

Nu har jag massa ny inspiration när det gäller mina mat och matvanor :) Jag har varit hos en graviditetsdietist idag, och det var verkligen givande. Senast imorse höll jag på att bli galen av min konstanta hunger, illamående och inte någon idé på vad att äta. Kanske det viktigaste jag tog med mig från mötet med dietisten var att det är helt ok att äta hela  tiden, vilket känns väldigt onormalt för mig, men underlättar verkligen mitt mående. Hon påpekade bland annat att det är viktigt att äta protein till varje måltid. Till exempel gav hon mig det mycket amerikanska förslaget att äta äpple tillsammans med JORDNÖTSSMÖR! Självklart ska det testas :) Under vårt samtal kom jag på att jag nog äter lite för lite fett och även mjölkprodukter (då jag är laktosintolerant), och då hade hon ett bra tips att jag ska äta vällagrad ost - mums! Jag tror också att jag ska försöka få i mig mer fullkornsprodukter, men herregud vad det än mycket svårare när man bor i USA. Men snart är jag hemma! Mest längtar jag efter min älskling, men på andra plats kommer MATEN. Det ska bli underbart härligt att komma hem till den svenska maten som man känner till så mycket bättre och som överlag är betydligt nyttigare.

 

Nog pratat om mat! Eftermiddagen spenderade jag men en fika ute i solen på campus med mina två söt svenska vänner :) Riktigt mysigt att träffas! Den senaste terminen har vi inte umgåtts särskilt mycket, då vi läser olika kurser nu och träffar inte längre varandra automatiskt. Men de finns ju kavar i mitt liv när jag kommer hem till Sverige igen, till skillnad från så många andra här..

 

Hmm, en halvtimme sedan jag åt senast - hungrig igen. Haha!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback