Gravidsmycke

2011-05-26 @ 19:55:32

Käkar min andra frukost idag. Frukost är ju viktigt, så i och med att jag inte får i mig så mycket åt gången så får jag helt enkelt dela upp det i två frukostar istället :)

 

Jag har alltid tyckt det är så sött när gravida har ett halsband i form av en boll som rullar över magen. Nu har jag upptäckt att smyckena har en innebörd också! Tydligen så finns det en liten bjällra i bollen som är ganska tyst, men som barnet i magen hör från vecka 20. Ljudet ska lugna bebisen i magen då den känner igen ljudet, och även efter födelsen känner bebisen igen ljudet och blir lugn av det.

 

Gravidsmycke

 

Gravidsmycke

 

 

Vilken smart grej - måste ha! Och det finns hur många olika modeller som helst, men jag tror att jag gillar de enkla mest.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback