Hemresan är bokad!

2011-05-16 @ 07:09:57

Idag bokade jag min resa hem till Sverige. Tanken var först att mannen skulle komma över när min skola slutar och att vi skulle resa lite innan min hemresa till Sverige. Men planerna blev ändrade, både jag och min älskling ser mer framemot att umgås hemma i lugn och ro, åka upp till vår stuga i Småland och kanske en mindre road trip i Sverige innan det är dags att börja jobba igen. Så den 16 juni flyger jag hem ifrån Seattle. Den nya planen är nämligen att jag följer med min roomie Meru till hennes familj i Seattle och spenderar mina sista dagar i staterna där. Det kommer att bli ett bra avslut på detta äventyr.

 

Idag har min illamående äntligen lugnat ner sig lite, och jag har inte mått konstant illa. Mycket skönt! Men jag har dock haft lite ont i min vänstra sida, typ nere vid äggstocken. Jag oroar mig nog i onödan, men jag har hört att det kan vara farligt. Får vänta tills imorgon och se hur det känns då.

 

Nu är det dags att krypa ner och fortsätta kolla på "Somewhere" som jag började kolla på igår kväll. Verkar vara en ganska skum film dock..

 


Kommentarer
Postat av: Anette

Ett tips mot illamåendet som verkligen hjälpte mig i början på graviditeten var åksjukepiller, seaband och b-vitamin, tex Beviplex Forte. Allt rekommenderat av min barnmorska. Utan alla 3 var jag mer eller mindre sängliggande men det kanske räcker med en eller 2 av dem för att du ska må helt bra. :)

2011-05-16 @ 10:10:35
URL: http://www.nattstad.se/Anette.Karlsson
Postat av: Embry

Åh, tack för tipset! Jag hoppas illamåendet går över snart, annars får jag absolut testa det. Känns som om det kommer bli svårt att leva ett normalt liv om detta illamåendet ska fortsätta.. Skönt att veta att det finns lösningar på det :)

2011-05-16 @ 22:00:01
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback