Min kropp är helig nu

2011-05-07 @ 18:26:43

Känns otroligt hur mycket mer jag bryr mig om min kropp nu. Jag har i stort sett alltid varit en tjej som bryr mig om vad jag äter, men nu är det helt annat. Jag undviker sötsaker nästan helt nu, kommer dock kanske inte vara riktigt så under hela graviditeten, men ändå. Jag äter så näringsrikt jag kan, vilket är en utmaning när man bor i USA för tillfället, så mycket organsikt jag kan och jag äter ofta. Jag har nog aldrig varit så här nyttig och medveten om vad jag äter. Känns som min kropp är helig nu och att jag har ett enormt ansvar på ett helt annat vis än tidigare. Jag vill ju att den lilla knutten där inne ska ha det så bra som möjligt och växa sig stor!

 

Inte nog med mina nya matvanor, jag har kommit igång med träningen igen efter en ganska lång paus sedan spring break. Det känns liksom som en extra push att gå och träna nu. Jag har bland annat fått för mig att om jag tränar magen ordentligt, och även ryggen då såklart, så hjälper det både vid förlossningen och efter förlossningen för att återhämtas. Stämmer detta egentligen?

 

Hoppas jag kan fortsätta på detta spåret - gärna resten av mitt liv:)

 

Nu ska jag börja dagen med att gå och träna på Dixon. Sen kommer mina föräldrar ikväll från Sverige och hälsar på mig i två veckor. Har verkligen sett framemot att träffa dem, har inte sett dem sedan jag åkte hit i slutet av december förra året. Och det är extra kul att träffa dem nu när jag är gravid! Kommer fråga mamma tusen frågor om hur hennes graviditet var, skönt att ha någon som vet :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback