Namn till bebisen

2011-05-29 @ 00:06:01

Hemkommen efter en härlig power walk. Första riktiga motionen på länge! Tanken var dock först att jag skulle träna på gymmet på Dixon, men när jag kom dit visade det sig att det är stängt hela helgen plus måndag på grund av Memorial Day.

 

Förmiddagen spenderade jag på Skype med min älskling och temat var bebisnamn :) Jag tycker det är riktigt kul med namn och viktigt att komma på något riktigt bra. Jag vill att det ska vara ovanligt, men samtidigt inte konstigt eller svårt att uttala. Vi har nog 10-15 namn på både flicklistan och pojklistan. Sen tror jag ju inte att vi kommer bestämma oss förrän efter bebisen är född, det är ju viktigt att det känns rätt och passar på den lilla bebisen. Men det är nog bra att ha lite förslag så det inte blir så svårt att välja när det är dags!

 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen börja plugga för en av mina finals.

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Hmm.. kommer ni inte på något bra så kan jag ju alltid helhjärtat rekommendera mitt eget helt underbar namn ;) Knoddisen slipper bekymmer som tex, slippa vända sig om i onödan när någon ropar ens namn (heter man ett vanligt namn så finns ju faktiskt risk för nackspärr så många gånger man får vända sig om för att inse att personen menade någon annan.. och näckspärr vill vi ju inte att knoddis ska få), Slippa onödiga missförstånd - finns det bara en med detta namn så finns det helt enkelt bara en , Slippa höra "gud vad gammal du ser ut" - istället får man hela tiden höra " Gud vad UNG du ser ut"... efter år av funderan så har jag kommit fram till att det helt enkelt är så att generationen 50 år före mig brukade ha detta namn och att det är därför folk blir lika förvånade. Hurra för namnet Annmarie!! hahaha.... :)

2011-06-02 @ 17:54:50
Postat av: Elina

Haha, du är ju för rolig!! Men jag håller verkligen med dig, vill att det ska vara ett ovanligt namn. Jag har alltid själv också gillat att inte behöva vända mig om i onödan, haha! Tror vi får ha lite bebisnamn-brainstorming när jag kommer hem :)

2011-06-02 @ 18:16:06
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback