Skaldjursfrossa

2011-05-13 @ 07:10:41

Nyss hemkommen efter en enorm skaldjursfrossa här i Fisherman's wharf i San Francisco. Käkade på Joe's Crab Shack, precis som senast jag var här, vilket är en upplevelse för sig. Mitt under måltiden höjer de volymen och alla servitriser och servitörer börjar dansa vilt, går inte att gå ifrån den restaurangen utan ett leende på läpparna. Nu är jag dock mätt så jag mår illa. Hela dagen har jag antingen mått illa för att jag känt mig hungrig eller för att jag ät för mätt, och jag blir mätt hur snabbt som helst. Lösningen måste ju då vara att äta lite och ofta, ska försöka köra på det imorgon.

 

Bilresan hit till San Francisco idag var helt underbar (förutom mina sunder av illamående och hormonrubbningar). Naturen i södra Oregon och norra California är så vacker och varierande, vilket är tur annars hade man nog inte stått ut med nio timmars bilfärd. Synd att man inte kan fånga vyerna på bild så bra.

 

 

Snötäckt berg

 

Bilresa

 

Imorgon blir det att visa runt föräldrarna i staden och förmodligen massor mer skaldjur. Blir nog så när vi alla är tokiga i skaldjur och bor vid Fisherman's Wharf ;) Dags att krypa ner i sängen nu så guiden är på hugget imorgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback