Svårt att inte berätta

2011-05-08 @ 06:42:21

Pojkvännen kunde inte hålla sig längre till vännerna. Inte så konstigt med tanke på att han spenderade kvällen med alla dessa relativt nyblivna mammor och pappor, som är hans nära vänner. Känns lite tråkigt att inte var där när han berättar, men jag fick pratat med några av dem över telefon. Otroligt vad andra kan vara glada över att man är gravid :) En glad nyhet jag fick var att ett av paren har börjat jobba på nummer två, hade ju varit hur kul som helst att vara mammalediga tillsammans.

 

Herregud vad jag börjar sakna alla vännerna där hemma, blir extra påtagligt nu när jag är gravid och längtar så till att komma hem och prata med alla mammor och blivande mammor jag känner. Och såklart min "vanliga" vänner, jag tror dock inte att jag kommer att kunna hålla mig tills jag kommer hem och berätta för dem, men det hade ju varit roligare än att göra det över skype. Men men, vi kan ju köra med kamera så jag kan se reaktionerna :)

 

Tre timmar kvar, sen är det dags att hämta blivande mormor och morfar som just nu är på väg hit. Känner på mig att det kommer bli två riktigt härliga veckor med dem. Mamma har redan planerat att vi ska köpa de första babykläderna till knutten och jag säger inte emot :). Lite tidigt - jag vet - men det är svårt att låta bli, speciellt när man är i USA och det är så mycket billigare än hämma. Uppdaterar de kommande inköpen snart!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback