Gravid- och mandelolja

2011-05-29 @ 19:51:00

Pratade nyss massa bebis- och graviditetssnack med min bror och hans sambo som också ska ha barn, men redan i augusti. Superkul att det blir så tajt mellan våra barn - bara 5 månader :) Samtidigt som det är skönt nu för mig undergraviditeten att ha någon att ringa när konstiga saker händer med min kropp nu när bebisen växer i magen.

 

När mina föräldrar var och hälsade på för någon vecka sedan, så fick jag graviditets- och mandelolja av mamma att smörja in magen för att undvika bristningar.

 

Gravidolja

 

Gravidolja

 

 

Vet att det är väldigt tidigt att börja med det redan med tanke på att magen inte börjat växa än, men det kan ju inte skada att vara lite förebyggande :) Och jag gör allt för att ta med mig så lite vikt som möjligt när det är dags att flyga hem till Sverige igen (blir nog ändå två resväskor och två handbagage). Så jag tänkte använda upp oljorna innan jag ska hem. Men så har jag en idé: mamma (som jobbar på apotek) berättade om att många kvinnor som bär slöja använder mandel olja som någon typ av inpackning i håret för att ge det näring. Så då tänkte jag att det måste jag ju prova :) Tänkte sova med det i håret inatt eller imorgonnatt, återkommer med hur resultatet blev!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback