Vänta med att berätta?

2011-05-06 @ 16:54:44

Jag vet att många rekommenderar att vänta med att berätta att man är gravid till i alla fall vecka 12, då risken för missfall är betydligt mindre. Men hur lätt är det att inte berätta? Igår till exempel: här i USA firar man Cinco de Mayo, så vi åkte till en mexikansk restaurang för att äta mexikanskt och dricka margaritas. Endast mina två roomies i sällskapet på sju visste att jag är gravid. Ska jag förklara varför jag inte dricker margaritas med dem? Jag kom istället med en dålig ursäkt om att jag behövde plugga senare på kvällen. När jag senare på kvällen berättade för en av tjejerna, så hade hon tydligen redan misstänkt det - så klart! Och jag är redan i vecka 3 eller 4, hur ska jag lyckas med att inte berätta det för typ ALLA omkring mig? En annan anledning till att det är svårt att inte berätta för de omkring mig, är ju att jag går runt och tänker på det HELA TIDEN. En fördel är ju dock att jag åker hem till Sverige i Juni, och många av människorna här kommer jag inte träffa igen. Men det är ändå svårt att bestämma vem och när man ska berätta tycker jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback