Babychecklista

2011-11-03 @ 07:55:00

En av mina läsare kommenterade att jag hunnit köpa så mycket till Lillans ankomst och frågade om jag bockat av allt på min lista. Då satte jag mig och bockade av det jag nyligen köpt in och upptäckte att vi fortfarande har otroligt mycket att handla. Självklart behöver vi ju inte handla allt på listan innan Lillan kommer, som till exempel tallrik och bestick lär hon ju inte behöva på ett tag ;) Men det finns samtidigt mycket på listan som vi måste handla innan hon kommer.

SOVA
( ) Spjälsäng
( ) Spjälskydd
( ) Madrass till spjälsäng
(x) Täcke spjälsäng
(x) Kudde spjälsäng
( ) Lakan spjälsäng
( ) Madrasskydd/frotté
(x) Påslakanset spjälsäng
(x) Vagga
(x) Madrass till vagga
(x) Täcke vagga
(x) Kudde vagga
( ) Lakan vagga
(x) Påslakanset vagga
(x) Leksaksmobil
( ) Gosedjur
( ) Sovpåse
(x) Filtar

SKÖTA
(x) Skötbord
( ) Skötbädd/skötskydd
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor
( ) Badbalja
( ) Badhandduk
( ) Tvål
( ) Schampo
(x) Tops
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
(x) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Babyolja
( ) Nagelsax
(x) Kräkisar

ÄTA
(x) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Bestick
( ) Tallrik
( ) Dregglisar
(x) Små handdukar

BARNVAGN
(x) Barnvagn
(x) Myggnät
(x) Regnskydd
(x) Insektsnät
( ) Parasoll
(x) Täcke vagn
(x) Kudde vagn
( ) Lakan vagn
(x) Påslakanset vagn
( ) Åkpåse
(x) Skötväska
( ) Vagnlås

BEBISKLÄDER
(x) Body
( ) Dress
( ) Kofta, Tjockare tröja
( ) Mjukisbyxor
( ) Mössa, vantar
(x) Pyjamas
( ) Strumpor
( ) Overall-tunn
( ) Overall-tjock

TILL MIG

( ) Amnings-BH
( ) Amningskupor
(x) Amningskudde
( ) Amningslinne
( ) Amningströja
( ) Bröstvårtskräm
( ) Bindor
(x) Stödstrumpor

ÖVRIGT
( ) Babyskydd
( ) Solskydd
( ) Bärsele
(x) Barnvagnsleksak
(x) Filtar
( ) Babysitter
( ) Nappar
( ) Babygym
( ) Trådlös barnvakt

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du ligger ju bättre till med shoppingen, men du är också beräknad tre veckor före mig så jag har tid att komma ikapp =)

2011-11-03 @ 14:46:04
Postat av: Vanilla

Visst är det skönt att bocka av saker allt eftersom! Jag har BF 9 december, och jag tror att vi har köpt allt som är nödvändigt! Men man skulle ju kunna shoppa ihjäl sig för allt är ju så gulligt! :-)



Ha en bra kväll!

Kram

2011-11-03 @ 19:01:19
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: Elina

Ja, jag älskar att bocka av listor! Tror jag får handla lite mer snart så jag kan bocka av fler grejer på listan ;)

2011-11-04 @ 08:41:36
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback