Faderskap

2011-11-08 @ 20:43:08

Då var älsklingen nu registrerad som far på vårt kommande barn! Fick reda på idag när vi var och registrerade det på familjerättsbyrån att det gör det möjligt för Lillan att få pappas efternamn så som vi vill, annars hade hon varit tvungen att ta mitt. Synd bara att jag inte hunnit få det efternamnet också. Men det kanske kommer snart kan man ju hoppas ;) Det kommer nog kännas lite konstigt att ens barn har ett annat efternamn än sig själv, men förhoppningsvis blir det bara en kortare period.. (om jag får bestämma).

Idag har det inte gått i många knop. Efter familjerättsbyrån blev det en mysig fika med Ann-Marie, sen hem till Lotta och Tilde för att bara slappa i soffan där och även en lite tupplur. Jag som skulle ha pluggat idag! Det blev kanske en timmes plugg när jag kom hem bara, sen skulle jag iväg på bostadsrättsföreningens styrelsemöte. Jag hoppas på en lite mer produktiv dag imorgon. Men är det inte så alla gravida säger, att man tappar motivationen för jobbet (och i detta fall plugget) i slutet av graviditeten? Det är nog där jag hamnat. Men det ska nog gå att få klart uppsatsen trots det, jag får tvinga mig till det het enkelt. Nu är det dock snart sängen som gäller så det får vi ta tag i imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback