Föreläsning på KK

2011-11-02 @ 09:54:51

Usch, vad jag sovit dåligt inatt! Magen har bara varit i vägen hela tiden och lillan har sparkat som en galning. Börjar bli lite orolig hur detta kommer bli, men att det kommer bli värre vet jag ju.. Jag får nog börja ta en nap under dagen så man inte blir helt slut. På föreläsningen igår kväll på KK pratade de bland annat om hur viktigt det var att ladda inför förlossningen med sömn och mat, de jämförde det med när man laddar inför en stor idrottsprestation - mycket kolhydrater och sömn. En stor skillnad är dock att man inte riktigt vet när den stora dagen är, så det gäller väl helt enkelt att äta bra och sova tillräckligt mycket under hela den sista perioden.

Föreläsningen i övrigt var mycket bra och jag rekommenderar er som vill föda i Malmö att gå på en sådan föreläsning. De hålls en gång i månaden och din barnmorska ska nog kunna boka det till er. De gick igenom hur allt fungerar på förlossningsavdelningen (och även de avdelningar som har koppling till förlossningen som man kan tänkas hamna på) och hur man kan förbereda, både praktiskt och psykiskt. Något de verkligen ville förmedla var att "det tar tid - ha TÅLAMOD!". Jag känner mig mer förberedd inför förlossningen nu och börjar längta efter det lite mer, samtidigt som jag känner mig lite omtumlad och nervös. Kanske därför jag inte sov så bra inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback