MVC-besök nr 5

2011-11-18 @ 15:57:37

Imorse var det dags för vårt femte besök hos vår barnmorska. Älsklingen hade något viktigt möte på sitt jobb, så jag tog med mamma till barnmorskan istället då hon tidigare sagt att hon gärna vill följa med och lyssna på Lillans hjärtljud. Så det gick ju hur bra som helst idag :) I och med att Lillan är lite mindre än normalt och att jag inte gått upp så mycket i vikt de senaste veckorna så var jag lite nervös över hur min kuva skulle se ut idag. Men magen hade ökat till 31,5, vilket barnmorskan sa var jättebra och när vi tittade på min kurva ligger jag mitt på den, så det kan inte bli mycket bättre. Känns jätteskönt! Hjärtljuden lät också bra och mitt blodtryck var som det skulle. Lillan låg som väntat fortfarande med rumpan ner, inte så konstigt då jag förmodligen kommer att känna när hon vänder sig skulle jag tro. Den positionen hon har nu har hon haft ett bra tag så jag skulle nog märka om hon ligger i en ny position och sparkar på ett nytt ställe.

Nu blir det en promenad ner till västra hamnen för att möta upp Lotta och Tilde. Tänkte laga en god middag hos dem ikväll som jag varit sugen på sedan igår :)

Kommentarer
Postat av: v

Skönt att allt var bra! :-)



Hoppas att du får en bra helg!

Kramar

2011-11-18 @ 17:08:01
Postat av: Helena

Var glad att magen inte växer för mycket.. Jag hade lika SF i vecka 35 och gick inte heller upp alldeles för mkt i vikt. Jag var oxå orolig i en början då alla påpeka att magen var liten, men senare när jag visste att allt var bra så njöt jag av att den var "liten" då man var mer rörlig och jag kände mig aldrig "hög"gravid.. dessutom kommer man tillbaka till sitt vanliga jag lättare;) tror jag...för det hände här:)

2011-11-20 @ 18:00:02
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Elina

Ja det är ju jätteskönt om man slipper att känna sig som en flodhäst ;) Och skönt att inte ha så många extrakilon att gå ner efter förlossningen! Det verkar ju som om allt är bra med henne, så jag ska också se till att njuta av att jag inte är så stor :) Vad skönt att du kom tillbaka till ditt vanliga jag så snabbt, de säger ju att man sa räkna med 9 månader.. så grattis till det :)

2011-11-21 @ 10:03:47
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback