Profylaxkurs del 1

2011-11-15 @ 22:12:21

Då vet vi hur vi ska andas under förlossningen nu :) Nä, faktiskt bara under de första värkarna. De starkaste värkarna och krystvärkarna ska vi gå igenom om en vecka när andra delen av kursen äger rum. Det var heller inte bara andning som vi gick igenom på kursen som vi nyss kom hem från. Vi gick igenom avslappning, värkhantering och hur själva utdrivningsskedet går till, hur bebisen fixerar sig och sedan roterar för att komma ut. Och så pratade vi om massa annat där emellan. De känns som en mycket givande kurs i alla fall som vi förmodligen båda kommer att ha stor nytta av under förlossningen och timmarna innan. Kursen hålls på Rund o Sund här i Malmö. Jag rekommenderar verkligen er som är gravida och har möjlighet att gå på kursen.

När kursen var slut och jag tittade på min telefon så hade jag fått ett underbart sms - en nära vän är gravid! Så underbart kul! Stort grattis till dem - och till mig som får äran att vara mammaledig med dem ;)

Imorgon är det dags för vårt andra ultraljud, jag är så spänd och förväntansfull. Ska bli underbart att se lillan igen, och ska bli kul att se om hon ligger i magen så som vi tror (huvudet ner, rumpan åt vänster och fötter samt armar till höger). Vi får inte glömma att ta med kontanter så att vi kan köpa bilderna på lillan. Så förhoppningsvis får ni se en liten bild på krabaten imorgon!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ytterligare en sak som skiljer oss åt. Här i stockholm går man inte på fler än ett ultraljud så vidare inte något avviker från det "normala" så vi kommer inte få se bebisen förens han kommer ut eller om något skulle inträffa innan. Konstigt det här att det är så olika överallt.

2011-11-16 @ 08:06:13
Postat av: Elina

Vad tråkigt att ni bara får ett rutinultraljud. Men det var faktiskt mycket snack den senaste tiden om att de skulle sluta med det andra rutinultraljudet här i Malmö också, men i sista sekund ändrade de sig så nu behåller de det. Anledningen till att de tänkte sluta med de var att det egentligen inte har någon stor nytta. Men det är ju alltid kul (och känns tryggt) att få se sin bebis, så jag är glad att de fortsätter med två rutinultraljud.

2011-11-16 @ 15:03:04
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback