3 MÅNADER KVAR

2011-10-06 @ 10:23:22

Idag är det exakt tre månader kvar till lillans beräknade förlossningsdatum! Herregud vad tiden har gått snabbt! Vi har vetat om att jag är gravid i nästan ett halvår, och nu bara en tredjedel kvar - svårt att förstå. Jag börjar verkligen längta efter henne nu. Tidigare har jag inte känt någon specifik längtan, då det känts så långt borta och overkligt på något vis. Men nu när jag känner henne så mycket tydligare i magen och så ofta, så blir det extremt mycket mer påtagligt. Det känns liksom som om jag har en relation till henne nu. Låter kanske lite tokigt, men till exempel när jag lägger handen på magen så sparkar hon ofta där precis som om hon känner mig. Det är så himla mysigt och jag är helt övertygad om att jag kommer att sakna denna gravid mage när den är borta, men då har jag ju lillan i min famn istället :) Samtidigt som jag tycker om magen mer och mer, så blir det obekvämare att sova för varje natt som går. Det är svårt att ligga bekvämt en längre period. Och det lär ju bli värre på den fronten när magen blir ännu större. Jag får nog börja experimentera med kuddar snart ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Inte lång tid kvar nu =)



Idag pratade jag med familjerätten för min kommun och jag fick inte boka någon tid. De tar inte upp tidsbokning innan förlossningen såvidare det inte är väldigt speciella förhållanden, men även då så blir inte pappa registrerad förens det verkligen finns en pappa och det är efter förlossningen. Så jag blev hänvisad till att vänta på kallelsen som alla andra gör. Helt otroligt att det fungerar så olika på olika ställen i sverige. Är väldigt förvirrad.

2011-10-06 @ 14:21:58
Postat av: Elina

Ja oj vilken skillnad mellan olika kommuner/regioner. Här står det påminnelselappar på MVC för att man inte ska glömma registrera det innan födseln. Men egentligen spelar det nog inte så stor roll, det enda tror jag är om mamman inte skulle överleva förlossningen för då blir ju inte pappan vårdnadshavare. Den risken känns ju som tur är minimal!



Hoppas allt är bra med dig och din mage :)

2011-10-06 @ 14:29:57
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hej! Jag har snart bara tre månader kvar till beräknad förlossning (12 jan), och jag känner verkligen igen mig i det du beskriver om längtan till vårt underverk (som för övrigt blir vårt andra ;)) ta hand om dig och magen!

2011-10-06 @ 21:43:06
Postat av: Elina

Vad kul att vi är så nära i graviditeterna :) Visst är det en härlig längtan! Vad kul att ert barn ska få ett syskon :) Ta hand om dig och magen också

2011-10-07 @ 08:27:16
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback