Back to school

2011-10-18 @ 11:40:57

Sitter här i skolan och håller på att somna, blir alltid trött av att bara läsa. Tur att det snart är tid för lunch :) Idag blir det nog en lång dag i skolan, ska försöka sitta här ganska sent och plugga. Fick inte jättemycket gjort igår då vi var kvar i stugan hela dagen och åkte inte hem förrän på kvällen, lite pluggade jag allt men det blev också skogspromenad och lite slappande.. Nu är det slutspurten av tentaplugget - mindre än en vecka kvar nu. Det borde jag kunna hålla ut med!

Imorgon bitti ska vi till MVC och lyssna på Lillans hjärtljud, mäta magen, osv. Barnmorskan ska också kontrollera så att jag inte har graviditetsdiabetes (eller vad det kallas), så jag får tydligen inte käka på hela morgonen. Det ska bli kul att komma till barnmorskan i alla fall och se så allt står rätt till. Från och med nu ska vi ju dit ungefär varannan vecka, vilket känns riktigt bra och kul. Det känns som om allt går så snabbt nu - magen växer i otroligt snabb takt och förlossningen närmar sig med stormkliv, vilket gör att fler och fler frågor snurrar runt i huvudet nu. Smärta, bedövning, förlossningsställning och hur kommer det bli efter Lillan ha fötts? Men än så länge känns det fortfarande relativt lugnt och jag oroar mig inte inför förlossningen. Hoppas det förblir så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback