Helgen som gick

2011-10-30 @ 19:58:32

Helgen börjar närma sitt slut och en vecka full av plugg och även lite jobb närmar sig. Det har varit en super mysig helg som började med en heldag på stan med Lotta och Tilde i fredags som avslutades med middag tillsammans med våra älsklingar på kvällen. Det blev en hel del shopping, precis som jag hade längtat efter :) Bland annat handlade jag dessa söta kökstextiler på Åhlens som jag är helt kär i. Det översta förklädet är för barn, jag vet att det är på tok för tidigt, Lillan är ju inte ens född än och hon kommer inte kunna använda det på typ tre år, men jag kunde inte låta bli att handla det ;)


I går spenderade jag och älsklingen hela lördagen i Köpenhamn med god mat och lite fönstershopping och igår kväll blev det middag hos Marcus och Karin. Dagen idag har gått i annan anda. Jag har städat, färgat håret och så var jag och älsklingen och hämtade mamma och pappas gamla torktumlare som vi fått. Innan har vi bara haft en tvättmaskin i lägenheten, så det ska bli himla skönt nu att kunna torktumla! Bra tajming nu när Lillan snart kommer.

I helgen har det varit många tankar om hur vi vill göra med boendefrågan. Vi är båda trötta på denna lägenheten och vindsprojektet som sniglar fram. Så nu har vi börjat kolla efter andra alternativ. Det hade varit så otroligt skönt att bara flytta in till en ny fräsch lägenhet och lägga denna bakom oss. Hus vill jag nog vänta med ett eller kanske två år till, känner mig inte helt redo att flytta från stan än, speciellt inte nu när jag kommer att vara mammaledig. Men vi får se hur det blir. Jag hoppas att vi snart kommer fram till en bra lösning i alla fall! Nu ska jag leta lägenheter :)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh, så fina grejer (: det där förklädet måste jag spana in till min lilla tjejja, minsann!

2011-10-30 @ 22:32:50
URL: http://djonnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback