Hemma igen

2011-10-03 @ 11:21:45

Då var man hemma igen efter en underbar helg i Wien. Det blev långa dagar och mycket vandrande, så nu är jag minst sagt trött i hela kroppen och det kände jag inte minst imorse när jag skulle börja skolan klockan åtta med ett seminarium. Men jag är supernöjd med helgen och hann se hur mycket som helst av staden samtidigt som jag fick spendera massa tid med bästa Meru. När man pratar med amerikanare så inser man hur lyxigt vi har det som kan ta en weekend i ett annat land hur enkelt som helst utan att det ska behöva kosta en förmögenhet. Jag älskar verkligen dessa minisemestrar i storstäder i Europa! Och alla är ju så olika, samtidigt som de ligger så nära varandra. Wien var en underbart vacker stad med otroligt många enorma och vackra gamla byggnader.

Nu är det tillbaka till verkligheten igen och allt vad det innebär. Om precis tre veckor är det tenta och det känns som om det börjar bli dags för mig att börja plugga ordentligt i den kursen nu. Får minska prioriteringen för min uppsats de kommande veckorna. Känner mig väldigt laddad - det är ju trots allt den sista salstentan som jag förmodligen kommer att göra i mitt liv! Och om mindre än tre veckor har jag förhoppningsvis min examen. Så det är bara att kämpa in i det sista nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback