Tura till Polen

2011-10-10 @ 16:31:42

Då var en intensiv helg över och en intensiv men kort vecka startar - redan på torsdag åker vi upp till stugan i Småland :) Helgen var som sagt intensiv och händelserik. I fredags åkte vi upp till Karlskrona och umgicks men svärmor och några andra släktingar på fredagskvällen. På lördagen spenedrade vi i stort sett hela dagen hos älsklingens mormor, kändes som om vi gjorde världens bästa gärning, samtidigt som hon är så himla rolig att umgås med. Det blir alltid många härliga skratt när man umgås med henne! Sen på kvällen träffade vi upp älsklingens pappa med flera för att fira hans födelsedag på färjan till Polen. Här nedan är vår fina hytt. Måste säga att jag blev förvånad, trodde inte att det fanns så fina och stora hytter på polandsfärjan. Det blev en lång kväll med en lite väl lång middag, då servisen inte var den snabbaste..




Vi vaknade upp i Polen på söndagen. Blev lite smått förvånad när jag rullade upp vår rullgardin på morgonen och såg denna enorma hamn. Vi stannade bara 1,5 timme i Polen om jag inte minns fel, så vi stannade kvar på färjan.


Resten av dagen spenderades på båtens spa och sedan även lite taxfree-shopping. Vi kom inte i land i Karlskrona förrän vid sju på kvällen, då vi hade bestämt att vi skulle hämta vagga och skötbord till lillan hos hennes kusiner (så snällt att vi får låna det, och det såg ut att vara en superfin vagga! Hoppas att vi kan sätta ihopa den ikväll). Så ja, det slutade med att vi kom hem strax innan tolv i går kväll. Ganska trötta idag kan man säga! Orkade knappt gå upp ur sängen i morse. Men det gick och efter en dag i skolan och två muggar kaffe så känner jag mig relativt pigg nu :) Och tur är det för nu tänkte jag sätta igång med tentapluggandet. Phu, alltid jobbigt med sådana tentaperioder, men det är bara att bita ihop och tänka på att skolan snart är över (för gott!) Så nu tänkte jag gå in i mig plugg-bubbla. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback