Är du gravid?!

2011-09-01 @ 20:17:54

Idag fick jag för första gången frågan "Är du gravid?!" En väldigt förvånad arbetskollega gapade och pekade på min mage. Jag trodde först att hon pekade på min enorma lunchtallrik som jag var på väg att sätta in i micron. Så jag sa bara: "Ja, jag vet, det är ingen liten portion." Haha!! Jag var helt övertygad om att hon visste sedan länge att jag var gravid, det vet liksom de flesta på jobb nu, i alla fall de jag brukar umgås med här. Det var som sagt första gången jag fick frågan om jag är gravid. Lite förvånad att jag inte fått frågan tidigare, men det är väl så att de flest är försiktiga med att fråga om man inte är helt säker. Vilket är mycket bra, då det inte är så kul att få den frågan när man inte är gravid... Själv har jag fått den frågan två gånger tidigare då jag inte var gravid och hade fortfarande inte kommit på att jag var laktosintollerant. Man kan ju skratta åt det idag, men då var det inte kul! Idag var det däremot superkul att få frågan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback