ARG!

2011-09-08 @ 22:55:05

Åh, vad arg jag är! Och jag kan egentligen inte vara arg på någon annan än mig själv. Efter en supermysig kväll på restaurang Brogatan tillsammans med ett gäng kolleger skulle jag cykla hem och stannades då på vägen av en polis som gav mig 500 kr i böter för att jag inte hade lyse på cykeln. Jag vet att jag får skylla mig själv, det är ju trots allt lag på det. Men man blir ändå irriterad. Jag cyklade i regnet istället för att leda cykeln med mitt paraply i handen just för att jag känner mig otrygg i Malmö på kvällarna. Men nu fick jag ändå leda hem cykeln med en böteslapp i handen genom denna otrygga stad. Kan inte poliserna fokusera lite mer på allt skit som händer här i stan istället? På råga på allt så frågade han om jag godkände bötern! Har jag något val!? Han sa att annars får det gå via en åklagare på något vis. Jag är en på tok för ärlig människa för att säga till polisen att jag inte cyklade utan lyse när han står framför mig och vet att jag gjorde det. Usch, ja jag har ju i alla fall fått mig en läxa och jag kommer inte cykla utan lyse mer!

Kommentarer
Postat av: Anna

Surt!

Jag hoppas det inte var min sambo, så jag får skämmas :P

2011-09-08 @ 23:45:44
Postat av: Elina

Haha, nä det var det inte! Och det var en trevlig polis trots allt.

2011-09-09 @ 09:39:02
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback