Härliga helg

2011-09-25 @ 10:13:57

Solen skiner och älsklingen sa precis att han inte tyckte att jag behövde hänga med ner på föreningens trädgårdsdag (han tyckte att det räcker med en från varje lägenhet och jag säger inte nej tack till att stanna i lägenheten!) och i eftermiddag är det 2-årskalas. Vilken härlig söndag! Men jag tror att jag ska ta och städa nu på förmiddagen så slipper man det i veckan. Igår var också en underbar dag: startades med yoga på morgonen, sen lite pyssel hemma, en runda ner till stan för att möta upp några vänner och sedan middag med dem på kvällen. Mys!

Det är så härligt med sådana här helger när man inte bokat in så mycket utan tar det lite som det kommer. Ikväll har vi dock ett inbokat möte med vår arkitekt. Jag hoppas på att ritningarna är så gott som färdiga och bara behöver lite finslipning. Jag hoppas framförallt att vi får klart på om hur stora rummet blir så vi kan handla en soffa. Soffan vi har nu håller bokstavligt talat att ramla sönder! Så vi är i stort behov av en ny soffa, men vill inte köpa någon förrän vi vet att det kommer att passa i nya lägenheten. Kommer förmodligen bara bli en soffa som vi kan ha i vårt extrarum. Soffan/-orna till vardagsrummet hade nog varit för stora för vår nuvarande lägenhet, plus att det är ett lite större och svårare beslut om vilken soffa vi ska ha där.

Ha en mysig söndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback