MVC-besök nr 2

2011-09-29 @ 11:17:43

Som många av er nog läste på min blogg i juli när jag var på mitt första besök på mödravårdscentralen, så var jag väldigt missnöjd med min barnmorska som jag då träffade för första gången. Idag var vi på vårt andra besök hos barnmorskan och denna gången kändes det som tur är mycket bättre. Förmodligen beror det dels på att jag känner mig mer trygg i graviditeten (jag vet att lillan lever) och barnmorskan kändes lugnare och mindre stressad. Därför blir det förhoppningsvis att behålla henne som barnmorska graviditeten ut.

Vi fick höra lillans hjärtljud för första gången! Jag har för mig att det låg runt 145, vilket anses vara normalt för en bebis i magen :) Sen mätte barnmorskan min mage till 23 cm (venusberget till naveln). Detta var dock första gången hon mätte på mig så vi hade inget att jämföra med, men hon sa att det såg bra ut och magen såg ut att ha vuxit rejält. Jag tog också lite tester - som jag knappt vet vad det var för något - och allt såg bra ut. Vi bokade också in resten av alla möten som vi ska dit samt nästa ultraljud (!) och en föreläsning för blivande föräldrar på kvinnokliniken där jag kommer föda om drygt tre månader. Känns superkul att ha fått alla datum nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback