Nattningen

2012-04-17 @ 19:33:37

Här om dagen fick jag en fråga från en läsare om hur det nu går för oss att natta Neda vid 19.00, och så som det känns nu så går det mycket bra. Flera kvällar i rad har jag börjar amma Neda vid 19.00 och det brukar ta typ 40 minuter sen när jag lägger ner henne i hennes egen säng så sover hon ofta redan och ibland vaknar hon men är lugn och somnar om efter ett tag efter att jag gått ut ur rummet. De senaste dagarna, precis som idag, märker vi att hon börjar bli trött när klockan närmar sig 19.00. Så just nu känns det mycket bra med nattningen och det känns som om hon börjat få in rutinen i kroppen nu. Men man vet ju aldrig med små bebisar. Jag tror alla mammor vet vad jag pratar om - så fort man tror att sin bebis skaffat någon typ av rutin så är den plötsligt förändrad eller helt borta.

Jag tänkte försöka få in någon rutin för Nedas förmuddagstupplur också med en relativt fast tid. Jag tror att både hon och jag mår bra av det :) Nu är klockan halv åtta, Neda har snart ammat färdigt och jag och sambon ska snart få lite kvalitetstid tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Helena

Amma i 40 min, oj hjälp!!! Då har vi varit lyckligt lottade då det kunde ta max 10 min;)

2012-04-17 @ 19:59:35
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack, så himla glad jag blir!!

Hihi, ja det är ju tyvärr en bit. Fota barn är det bästa som finns så det hade jag så gärna gjort om ni bodde närmre! Kram

2012-04-17 @ 22:58:28
URL: http://linahalldin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo, rutiner eller vanor kan mycket snabbt ändras när det gäller de små liven. I natt har vi haft en lite kämpig natt, Neo vaknade oftare än vanligt och nappen dög inte utan skulle amma/snutta på mig. Men det låter ju jätte skönt att det fungerar för er, man får ju njuta av att det fungerar för tillfället iaf och hoppas på att det håller i sig. Jag märker själv att Neo blir mer kinkig på kvällen och mer svårlagd ju längre kvällen går.



Brukar det passa att amma Neda vid 19 eller gör du det oavsett om hon fick förra matningen vid 18 typ?



2012-04-18 @ 08:42:37
Postat av: Elina- mamma till Neda

Emelie: Jobbigt när man har sådana nätter, men ändå skönt att han tar napp ibland. Neda vägrar napp, bara mitt bröst som funkar. Ja, det brukar passa att natta och amma vid 19.00. Hon brukar nog äta vid typ 16.30/17.00, så då passar 19.00 bra. Annars om hon vill äta vid 18 så brukar hon ändå vara trött runt 19 och då får hon bara lite påfyllning när hon nattas. :)

2012-04-18 @ 12:07:36
URL: http://elinasworld.se
Postat av: Emelie

Blir helt enkelt till att skaffa en barnvakt så att jag kan börja. Ville ju helst inte lämna honom ensam i ett rum och inte heller behöva gå och titta till honom hela tiden. Men det skulle vara skönt med lite egentid med sambon så det får bli en utflykt i helgen och införskaffa en barnvakt.

2012-04-18 @ 13:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback