Dags att flytta?

2012-01-28 @ 15:13:12

Efter många om och men har vi kommit till slutsatsen att vi ska strunta i att renovera vinden till en etagevåning. Efter alla motgångar och förseningar har vi tröttnat på projektet. Plus att vårt hus trots allt inta har någon hiss. Så nu letar vi för fullt efter framförallt en ny lägenhet (som har hiss och ligger i ett tryggt område). Och lite husletande blir det också, men jag känner mig inte helt redo för att flytta ut från stan till hus. Det är så himla skönt att bo i stan nu när man är mammaledig så att man bara kan ta barnvagnen och gå ut på stan och träffa andra mammor och barn. Men det är ju samtidigt inte långt kvar tills det är dags att flytta till hus - om ett eller två år skulle jag tro. Så det gäller att ha ögon och öron öppna. I går var Björn och tittade på ett hus i Kävlinge. Fint och billigt hus, men lite för litet. Och på måndag ska vi på en visning på en lägenhet i Västra Hamnen, men när vi körde förbi det i går kväll så var det fortfarande värsta byggarbetsplatsen. Förstår inte riktigt hur det ska kunna vara inflyttning om en månad. Men det är värt att ta en kik på det.

Idag är vi hos Lillans mormor och morfar och hjälper till med målning av ovanvåningen. Eller jag ska inte ljuga, jag gör inte så mycket, det är mest Björn och pappa som sliter. Jag och Lillan ligger och myser i soffan för tillfället, en snart är det dags att sätta igång med middagen. Ikväll blir det fondue så det är en hel del såser som ska förberedas. Mums på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback