Namn till Lillan

2012-01-18 @ 18:51:05

Att det skulle vara så här svårt att bestämma ett namn till vår lilla prinsessa trodde jag aldrig. Nu vill jag verkligen att hon ska få ett namn, smeknamnet Lillan passar inte henne alls enligt mig.. Ett namn känns så viktigt och därför är det något som man vill vara riktigt säker på innan man bestämmer sig. Jag vill gärna att Lillan ska få ett relativt annorlunda namn samtidigt som jag inte vill att det ska låta "konstigt". Efternamnet är bestämt till Löfdahl, mellannamnet lutar åt att bli Viktoria och de förnamnen som vi diskuterar mest är Alma och Neda. Om någon har något namnförslag så är det mer än välkommet!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi hade tre flicknamn och tre pojknamn på vår namnlista innan ultraljudet. När det då såg ut som en pojke är det mest pojknamn vi har diskuterat men våra tjejnamn på listan var: Linnea, Penny och Juni. Men det här med namn är verkligen svårt, längtar efter vår bebis så vi kan se vem han är och vilket namn han ska ha.

2012-01-18 @ 19:04:04
Postat av: Emma

Vi väntar en flicka om en månad. Namnen vi väljer mellan är Stella och Liv. Det är svårt att bestämma sig för ett namn innan man sett henne.

2012-01-18 @ 22:14:27
Postat av: Alexandra

När vi väntade vår flicka så hade vi bestämt att hon skulle heta Leah! Men när hon kom så var det ingen Leah, hon fick namnet Nellie o Wiktoria i andra namn! :-D så det med namn är inte alltid lätt! Men tycker Alma är väldigt fint iaf!!

2012-01-19 @ 00:15:54
Postat av: Angelica - mamma till Elliot

Jättesvårt med namn!



Hade vi fått en flicka hade hon hetat Tilde, Tuva eller Edith :)

2012-01-19 @ 05:12:49
URL: http://septemberpyr.blogg.se/
Postat av: Sweet

Alma, Alva, Allison, det är så himla fint med namn som börjar på A!

2012-01-19 @ 08:18:02
Postat av: Frida

Vi väntar en liten Juni inom bara några få dagar (2 dagar till BF), men vi är då inställda och kallar henne redan nu Juni så hoppas hon ser ut som en när hon kommer ut. Annars får hon bli namnlös ett tag som hos er :)

Jag röstar på Alma, tycker de är vackert och eran lilla sessa ser faktiskt ut att kunna vara en Alma :)

2012-01-19 @ 08:51:38
URL: http://frokenfridalarsson.blogspot.com
Postat av: fanny

Inspiration. Eller bara hjälp med vad man ska undvika kanske... :) http://www.scb.se/Pages/PressRelease____326885.aspx

2012-01-20 @ 10:36:00
URL: http://fanni.blogg.se/
Postat av: Elina

Ingen som röstar på Neda? ;) Mitt favoritnamn. Synd att det är så många fina namn på scb:s topplista, jag vill ju helst ha något som är lite ovanligt eller i alla fall inte vanligt..

2012-01-20 @ 17:11:51
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback