Två veckor gammal

2012-01-17 @ 12:20:46

Idag blir Lillan två veckor gammal. Tiden har gått snabbt, samtidigt som det är svårt att förstå att Lillan inte fanns hos oss för bara två veckor sedan.

Nu på morgonen har hon varit lite gnällig, trots nyammad och ren blöja. Det enda som fick henne lugn var att ha henne över axeln, men då är det lite svårt att göra saker här hemma för mig. Så då kom jag på den genialiska idén att testa den ouppackade bärselen som vi köpt - och det fungerar ju hur bra som helst! Hon trivdes där direkt :) Klockrent ju. Nu har jag kunnat tvätta och fixa i köket med henne på magen. Dock blir det lite svårt nu när jag ska göra mig själv i ordning.. Men nu sover hon så gott så det är nog lugnt att lägga ner henne nu. För övrigt känns bärselen superbra. Vi hade lite svårt att bestämma oss för vilken modell vi skulle köpa och detta känns som ett riktigt bra köp. Det blev en BabyBjörn Miracle. Rekommenderar den starkt då den inte bara belastar axlarna utan också höften, vilket är bra för ryggen.


Nu måste jag skynda mig, ska iväg och fika med mamma, Lotta och lilla Tilde. Ha en fin tisdag kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så roligt att bärselen fungerar för er, hoppas att vår bebis kommer acceptera den också. Du skrev tidigare att ni funderade på att skaffa en babysitter, hur har det gått? Sitter själv och funderar på att införskaffa en.

2012-01-17 @ 14:20:47
Postat av: Elina

Ja i fredags köpte vi faktiskt en babysitter. Även det blev en BabyBjörn. Tyvärr är den ju lite dyrare än många andra, men den går att använda från nyfödd, man kan ställa in den på tre olika lutningar och den är enkel i designen och därför också lätt att tvätta. Hon har suttit i den några korta perioder. Hon börjar bli mer och mer vaken nu, så då kommer den säkert bli super :)

2012-01-17 @ 18:24:19
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback