Två bra nätter

2012-01-25 @ 11:15:18

Efter två nätter med endast tre ammningstillfällen och ett blöjamningenbyte per natt börjar jag nu få lite förhoppning inför framtiden :) Dock ville Lillan inte somna om efter amningen klockan 6 imorse. Jag måste bli bättre på att sova middag. Jag tänker alltid att jag ska göra det, men så försvinner dagen bara iväg och det blir ingen tupplur. På dagarna så känner jag mig pigg, men det är mer på kvällarna som jag är otroligt trött och efter en ännu längre period av lite sömn på nätterna så kommer jag nog bli trött även på dagarna om jag inte ser till att sova lite under dagarna. Idag tänkte jag och Lillan ta det lugnt, efter en ganska intensiv dag igår med mysig fika med Lena, besök på jobbet så de fick träffa Lillan och sen middag hemma hos min bror. Kanske blir en liten tur till IKEA och det blir garanterat en tupplur någon gång under dagen (eller jag ska göra mitt bästa för att hinna med det).

I takt med att Lillan sover mer på natten och att hon blir äldre, så är hon mer och mer vaken under dagarna. Man får ögonkontakt med henne på ett helt nytt vis nu. Så mysigt! Kanske snart dags att testa lägga henne i babygym snart? Nu ska jag umgås med min dotter som precis vaknat igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback