Underbara dagar

2012-01-06 @ 16:38:35

Nu har det gått drygt tre dygn sedan Lillan kom till världen - det absolut bästa som någonsin hänt oss. Jag visste att det skulle bli underbart, men jag har aldrig kunnat föreställa mig att det skulla vara såhär fantastiskt! Jag njuter av varje sekund - även när jag jämrar mig över värken i magen och såret och när jag gråter över smärtan när Lillan ammar. Jag vet ju att det blir bättre och anledningen till smärtan är ju världens underbaraste lilla flicka.


Här är Lillan bara några minuter gamal och vi mår alla prima. Jag återkommer om några dagar när jag har mer energi med hela berättelsen om Lillans ankomst.


Efter några timmar på uppvaket kommer vi ner till BB där vi fick de berömda mackorna, flaggan och rosa servetter. Otroligt gott att äta efter alla dessa timmar.


Världens stoltaste nyblivna pappa som har otroligt svårt att slita blicken från sin fina dotter.


Världens stoltaste nyblivna mamma och världens stoltaste nyblivna mormor. Igår vid middagstid kom vi äntligen hem från BB. Mina föräldrar kom och hälsade på under kvällen och lagade mat till oss - perfekt för nyblivna föräldrar som inte har särskilt mycket energi nu i början. Men nu när vi har varit hemma i mer än ett dygn har vi börjat hämtat oss och kommit i kapp med sömnen. Dock känner jag mig i stort sett konstant trött, beror förmodligen till stor del på smärtan, men det går åt rätt håll i alla fall.

Vi fortsätter att njuta av vårt nya liv med Lillan. Snart kommer min bror, Lotta och lilla Tilde som ska inspektera det nya tillskottet till familjen och har med sig thaimat. Mums, och skönt att även idag slippa laga mat :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Åhhh vad underbart Elina!!! Njut ordentligt och se till att vila upp er så mycket ni bara kan :) Ser fram emot att läsa nästa inlägg. Stor kram från mig & Rasmus

2012-01-06 @ 19:52:56
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Emmelie

gud vad mysigt gumman!!

2012-01-06 @ 22:59:43
Postat av: Elina

Ja det kan inte bli mycket mysigare är såhär! Jag myser i massor :)

2012-01-07 @ 10:32:31
URL: http://embry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback