Växer så det knakar

2012-01-19 @ 16:18:03

Lillan och jag är nyss hemkomna från första mötet på BVC. Lillan ligger över sin kurva - både när det gäller vikt och längd. Hennes födelsevikt var 3515 g och idag väger hon 3890 g. Hon var 50 cm lång vid födseln och nu är hon 53 cm lång. Skönt att veta att hon växer bra :) De sista två dagarna har hon ätit ovanligt ofta. I förmiddags åt hon med bara 45 minuters mellanrum. Distriktssköterskan sa att det kan vara att hon är i en fas då hon vill öka mängden mat och då äter det extra ofta under en till två veckor. En annan trevlig sak som distriktssköterskan sa är att om det är någon gång man ska äta för två, eller i alla fall för en och en halv, så är det nu :) Härligt! Det har jag märkt på vågen - har mindre än ett kilo kvar till min ursprungsvikt som jag hade när jag blev gravid. Trodde aldrig att det skulle gå så snabbt. känns konstigt att förbränningen är på topp samtidigt som konditionen fortfarande inte är långt ifrån botten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback