Ett halvår gammal

2012-07-03 @ 10:48:56

Idag fyller vår solstråle 6 månader. Tiden går så snabbt. Nu på morgonen har vi varit på BVC på 6-månaderskontroll med läkarbesök. Allt såg fint ut och hon växer mycket bra - hon hade gått upp ett drygt kilo sista månaden! Så nu väger hon 7760 g och är 69 cm lång. Det känns väldigt bra att hon gått upp så bra, för med tanke på sista eller kanske de två sista dygnen har Neda börjat vägra bröstet. Några klunkar har hon ibland fått i sig innan hon vänder ut huvudet och gallskriker och vägrar fortsätta. Idag på morgonen och förmiddagen har hon totalvägrat. Tur hon är duktig på att äta gröt! Tidigare har hon fått gröt morgon och kväll och någon matpuré mitt på dagen, men nu trappar jag upp det till två mål mat under dagen. Blir orolig att hon inte får i sig tillräckligt. Idag ska jag försöka att inte oroa mig så mycket - idag ska vi ju fira att sötnosen fyller halvåret!
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis! Hon är så söt!! Fin stol, var är den ifrån?

Svar: Tack! Bumbo heter den och den finns nog i de flesta barnbutiker så som Babyproffsen eller Barnens Hus.
Elina

2012-07-05 @ 14:41:40
Postat av: Jennifer

Grattis Neda!

2012-07-05 @ 17:04:10
URL: http://www.forortsdrommen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback