Inte ett pip

2012-07-02 @ 10:09:09

Den gångna helgen innehöll mycket sociala aktiviteter. I fredags hade vi kompisar från Helsingborg på besök och i lördags åkte jag, utan man och barn, till Helsingborg för att fira en annan vän som fyllt år. Så för mig var det utgång och en barnfri natt. Det var riktigt kul att gå ut och dansa med vännerna, det händer ju inte så ofta längre precis. Men kanske det bästa av allt var att det inte var några som helst problem för Neda att ta flaska när jag var borta - hon sa inte ett pip! Det hade varit ett perfekt tillfälle att sluta amma i helgen i och med det, men jag känner mig inte helt redo för det. Jag tycker det är så himla smidigt att amma. Förutom på nätterna. Men det är ju bättre att amma än att behöva värma en flaska. Jag hoppas verkligen att hon snart slutar äta på nätterna. Försöket med vattenflaska gick sådär. Imorgon ska vi dock till BVC på 6-månaderskontroll så då blir det att diskutera nattsömnen, och jag hoppas innerligt att hon har något bra tips till mig för jag är så trött på det. Men nu är det morgon och dagarna med Neda är helt underbara! Idag ska vi ner till Scania badet och lägga oss på en filt och mysa.
 
(För övrigt ligger blogg.se-appen nere, och således blir det tyvärr färre inlägg här på bloggen.)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Testade inte ni med lite välling förut, på kvällen? Det har inte gett några ändringar.

Det är verkligen smidigt med amningen, det märker jag nu när vi sakta men säkert har tagit bort amningen på dagtid och gett flaska istället, det kräver lite mer planering helt enkelt. Jag ammar en gång under natten och tycker det tär på krafterna så jag förstår frustrationen om du måste gå upp fler gånger, jag är iofs uppe några gånger för att stoppa in nappen och lägga sonen tillrätta.. Hoppas också slippa springer på natten snart.

Svar: Jo, vi testade att ge välling på kvällen förut, men jag tyckte inte att det gjorde någon skillnad så vi struntade i det. Nu börjar hon vägra bröstet så jag blir nog helt enkelt tvungen att sluta nu. Jobbigt med tanke på att hon äter var tredje timme på natten... Men men, det förändras förhoppningsvis snart. Skönt att din son tar napp, det hade underlättat på nätterna för oss. Har ni börjat något på smakportioner? Fungerar det?
Elina

2012-07-02 @ 20:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback