Lyxig måndag

2012-06-26 @ 20:31:57

Igår var det ingen vanlig måndag. Jag och älsklingen hade en kväll på tumanhand - den första sedan Neda föddes i januari! Mina föräldrar agerade barnvakter medan vi skämde bort oss med trerättersmiddag på Årstiderna by the sea. Det var en underbar kväll! Jag tycker att det är så viktigt att inte glömma bort varandra nu efter att vi blivit föräldrar. Jag måste säga att det var nog det som jag var mest rädd för inför att skaffa barn - att parrelationen kommer i skyggan och får lida. Men hittills tycker jag faktiskt att det fungerat riktigt bra, huvudsaken tycker jag är att man inte glömmer bort varandera och ser till att ibland bara vara ensamma utan barn. I höst planerar vi även att ta en weekend i eventuellt Rom, så för mamma och pappa vara barnvakter på nytt. Sen i typ februari när sötnosen är drygt ett år och vaccinerad blir det förmodligen en resa för oss alla tre till Thailand. Jag längtar så att få resa och att komma till värmen.
 
Sista dagarna har ju inte varit något vidare väder. Idag var dock helt ok, det blev iallafall lunch på uteserneringen på lilla torg idag med Malin och lilla Lova. Neda och Lova var så söta tillsammans idag. De börjar nu bli intresserade av varandra och idag snackade/skrek de med/på varandra. Sötisarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback