När byta till sittvagn?

2012-06-12 @ 20:40:21

Den sista veckan har jag funderat en hel del på om det är dags att byta till sittinsatsen på vagnen. Den sista tiden har hon tröttnat på liggdelen efter ett tag i vagnen och vill komma upp och se vad som händer omkring henne. Jag har hört att man helst ska byta efter att barnet fyllt 6 månader, och Neda är ju bara drygt 5 månader. Jag har ju en Bugaboo Cameleon, och sittdelen på den går ju att lägga helt ner, så hennes rygg behöver ju inte bli belastad hela tiden i vagnen. Svårt det här tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi bytte till sittvagn när vår dotter var 5 månader då liggdelen blev för liten. Våran sittdel går oxå i fullt liggläge så det var ju inga problem! =) Det är mycket man inte "ska" göra innan en viss ålder men man får lita lite på sig själv oxå! Hade jag varit du hade jag bytt, låtit henne sitta korta stunder och sen låta henne ligga ner resten! =) Och sen säger de oftast till om de blir för trötta av att sitta! ;)

2012-06-12 @ 20:52:22
Postat av: Elina - mamma till Neda

Ja jag kommer nog byta här i dagarna. Tror det är ganska krångligt att byta, så när jag väl bytt kommer jag nog inte byta tillbaka (om lilltjejen inte protesterar alldeles för mycket)

2012-06-12 @ 22:19:05
URL: http://embry.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi fick byta när vår dotter var 3,5 månad! (nu 5 mån) hon gallskrek så fort man la henne ner och ville inte ligga i famnen utan skulle alltid sitta upp! Fick panik och pratade med bvc pch dem sa direkt att jag inte skulle bråka med henne utan byta till sittdelen och låta henne sitta! Så fort hon somnat lägger jag henne ner! Och jag lovar dig att din dotter säger ifrån när hon är trött i ryggen! Det säger bvc med! Jag tycker absolut du kan byta!

2012-06-13 @ 08:25:36
Postat av: Jennifer

Vi har bytt till sitdel, hon halvligger oftast men vi lägger henne ner när hon somnat. Funkar bra :)



Lycka till!

2012-06-13 @ 09:04:31
URL: http://forortsdrommen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi bytte när sonen var 3,5månader, då han inte tyckte om att ligga ner.. O han älskade det från första stund! Nu är han 4,5månader och vill sitta upp mer o mer o titta på allt runtomkring!



2012-06-13 @ 14:54:04
Postat av: Emma

Hej!

Bytte när min dotter var 4 månader (nu 5 månader) vi har också en bugga och det funkar jätte bra, mellan läget är perfekt halv ligger/sitter helt avslappnat, lägger henne helt när hon somnat och har sover SÅ bra i buggan. Blir hon lite gnällig kan man sätta henne rakt upp en kort stund, då är det väldigt spännande. Har läst någonstans att man kan börja använda sittdelen till buggan någon gång mellan 4-6 månader. Det är inte speciellt jobbiga att sätta på sittdelen på ramen heller.

Med vänlig hälsning, Emma

2012-06-13 @ 14:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback