Vällingdebut

2012-06-07 @ 18:39:07

Eftersom vår lilla sötnos fortfarande vaknar ofta om nätterna och vill äta, vilket jag börjar bli ganska trött på, köpte jag välling idag för att testa. Vi tänkte att hon kanske håller sig lite längre om hon får välling något mål på kvällen eller natten. I och med att välling rekommenderas från 6 månader och Neda endast är drygt 5 månader, så testade jag nu i eftermiddags att ge henne ersättning blandat med välling - och det blev succé! Hon drack upp hela flaskan i ett nafs! Tänkte testa sista sena kvällsmålet med välling i ersättningen, så förhoppningsvis behöver jag inte amma lika ofta inatt. Håll tummarna för oss!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad härligt! Jag har också börjat försöka med välling här hemma eftersom min 5 månaders också äter endel på natten, men tyvärr tyckte hon inte det är någon hit. Hon gillar inte ersättning heller i för sig. Men vi testar med några dagars mellanrum för att försöka vänja henne vid smaken och hoppas att hon ska börja gilla det.



Håller tummarna för en lång natt sömn för er!

2012-06-08 @ 14:42:40
URL: http://forortsdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback