Varannan vatten

2012-06-27 @ 22:53:28

Och då menar jag inte systembolagets rekomendationer, utan varannan vatten till Neda om nätterna. Min lilla älskling äter fortfarande lite väl ofta på nätterna enligt mig och vi har länge funderat över hur vi ska göra för att bryta detta mönster. Som min BVC-sköterska säger så behöver inte bebisar äta särskillt ofta på nätterna, men i och med att Neda inte tar napp, är det lite svårt att trösta henne på nätterna när hon vakanr utan att ge henne bröstet. Men idag var jag på mammaträff och fick ett bra råd av en mamma som hon i sin tur fått av en annan BVC-sköterska; ge vatten på nätterna om bebisen äter "för ofta". Tydligen blir de påverkade av blodsockertoppar och -dalar efter måltid på nätterna och sover sämre i och med blodsockersvängningarna. Om man då ger vatten istället så vänjer man då av bebisen att inte äta så ofta och efter ett tag vaknar de inte lika ofta längre. Absolut värt att testa! Jag gillar att min BVC-sköterska inte kommer med pekpinnar, men ibland skulle jag vilja ha lite mer råd och tips.
 
Nu känner jag att sängen kallar. Jag är helt slut efter en aktiv kväll med montering av IKEA-möbel och fix här hemma. Känner mig riktigt händig ikväll när mannen är iväg på grabbkväll, och vad otroligt mycket man får gjort när man är ensam!
 
En glad, mätt och trött tjej efter gröten tidigare ikväll

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Va kul du kom ihåg mig:) jag minns när vi lekte i er lekstuga:)

Majken äter oxå mkt på natten. jobbigt. trodde de skulle sluta när jag började med välling. blev ngra bra nätter men nu e vi tillbaka i gamla mönster. ska testa med vatten och se om hon accepterar det:)

2012-06-28 @ 09:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback