Problem med flaska

2012-05-08 @ 20:38:17

Idag har jag och Neda träffat massa nya trevliga mammor och bebisar på BVC-träff. Kul att lära känna andra som har barn i samma ålder och som bor här i närheten.

En annan rolig nyhet är att vår lilla solstråle tog nappflaskan ikväll! Dock bara 50 ml, men vi är på rätt väg 😊 De senaste veckorna har hon totalvägrat nappflaska, trots att vi gett henne pumpad mjölk minst en gång i veckan just för att hon inte skulle sluta ta flaska. Men plötsligt, från en vecka till en annan, vägrade hon att ens försöka suga på den, utan bara gallskrek. Idag testade jag att klippa ett större hål i pipen samt gjorde ersättningen kallare än vanligt, typ rumstemperatur. Vi har försökt ge lite ersättning varje kväll i en vecka nu för att få henne att lära sig dricka ur flaska. Vi ska nämligen på bröllop på lördag och hoppas på att kunna stanna längre är bara själva vigseln. Idag fick jag nytt hopp för att det kommer gå bra på lördag när mina föräldrar ska passa Neda 😊


 


Kommentarer
Postat av: Helena

Prova ge henne lite vatten i den och att hon får "leka" lite med den själv.. Det funkade för oss!

2012-05-08 @ 22:26:01
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh ja äntligen! Efter 8,5 månad kan man få sova hela nätter med sammanhängande sömn! Jag vakna tull och med innan henne idag;)

Ja Alicia vägrade ju flaska helt plötsligt från ingenstans där vid samna ålder.. Vi hade en kamp varje kväll(vi ville ju kunna ta till den om det skulle vara något) men så en kväll fick hon sitta och leka med den och ha vatten i och poff sa det..därefter tig hon flaskan direkt!

2012-05-09 @ 06:55:02
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback