Vad hände egentligen inatt?

2012-05-31 @ 19:09:56

Jag förstår fortfarande inte vad som var felet inatt. Neda vaknade bland annat vid 02.00 inatt, som vanligt genom att gnälla lite. Det som däremot aldrig händer är att Neda då vägrade bröstet. Jag och min sambo blev minst sagt förvånade - Neda vägrar inte ens bröstet om hon är mätt. Men inatt gjorde hon det och hon bara stortjöt. Vi provade till och med att blanda en flaska ersättning till henne, men den var lika ratad som bröstet. Efter en bra stund tog hon helt plötsligt bröstet. Nästa gång hon vaknade tog hon bröstet som vanligt igen. Vad hände där egentligen? Kanske en mardröm?

Idag har jag och Neda myst hemma på förmiddagen (bland annat tränat på att äta majskrok, svårt att hitta rätt till munnen) och på eftermiddagen åkte vi hela familjen in till Tingsryd och handlade maten till namngivningen på lördag. Neda är nu nattad, men har inte somnat än, utan ligger och gör små ljud med munnen, snart somnar hon nog. Så skönt att hon är så lätt att natta för tillfället (vågar inte säga för mycket, för sånt kan ju ändras fort).


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad gulligt kort, har också funderat på att köpa majskrokar... Jag har testat vanliga smörgåsrån som BVC rekommenderade men de är så svåra att hålla i och smular sönder i händerna.



Jag skulle verkligen vilja att Neo var enklare att lägga på kvällen, måste ofta amma han till sömns, men ikväll ville han inte heller ha bröstet utan bara nappen dög... Men han lär vakna hungrig snart för han har inte ätit sen 5 tiden.

2012-05-31 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback