Ivägskickade till KK

2011-12-29 @ 17:45:23

MVC - ultraljudavdelningen - prenatalavdelningen - ultraljudavdelningen - prenatalavdelningen. I eftermiddags har vi blivit runtskickade ganska friskt. På besöket hos barnmorskan idag upptäckte hon att fosterljuden var lite ojämna, alltså att hjärtat inte slog helt regelbundet. Vi blev därför skickade till Kvinnokliniken för att kontrollera detta. Först fick jag ligga under CTG för att de skulle bevaka bebisens hjärtljud, sen blev vi skickad för att få gjort en blodflödesanalys som de gör med hjälp av ett ultraljud. De kontrollerade så att flödet i navelsträngen var som det skulle, var i hjärtat som det slog oregelbundet, mängde fostervatten och en del andra saker. Det såg bra ut och efter ett samtal med en läkare fick vi åka hem igen med informationen att det inte var någon fara och att det förmodligen kommer att "mogna" bort. Jag ska bara se till så att jag känner av bebisen som vanligt. Så nu är vi hemma igen efter en omtumlande eftermiddag. Vi börjar känna oss som stammisar på KK nu, haha. Nu ska jag käka och sen däcka på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback