Vad för bröllopsfrisyr?

2012-10-02 @ 12:21:00

Då gick jag nyss in i bröllopsfrisyrdjungeln. Tiden är bokad hos frisören på bröllopsdagen och även en tid om typ två veckor för att diskutera och antagligen testa sätta upp håret så som jag vill ha det. Men hur vill jag ha det? Först hade jag tänkt en stor knut i nacken, men efter att ha bläddrat i bröllopstidningar funderar jag nu på nedsläppt eller halft uppsatt. Jag har fått en bild i huvudet, men jag hittade ingen som riktigt var som den, men typ så här kan jag tänka mig fast utan så mycket volym i nacken. Jag får helt enkelt ta och diskutera med frisören när jag ska dit. Hoppas frisören är bra bara. Så svårt när jag inte känner till en enda frisör i Karlskrona där vi ska gifta oss. Men jag har gått på en kompis rekommendation, så det blir säkert bra. Om ni har några tips på snygga bröllopsfrisyrer så är de mycket välkomna!
 

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Juni

Åh jag förstår precis hur du menar! Jag hade mitt hår jätte enkelt, va i princip bara min lugg som var uppsat bakåt och längderna i lockar (tråkigt nog var vädret så pass fuktigt att lockarna blev små vågor framåt kvällen), men jag tyckte min frisyr blev för simpel så jag hade en liten enkel tiara också :) att ha en längd på frisyren tycker jag är jätte vackert på en brud, behöver inte vara överdrivet långt med löshår och grejer, men jag tycker se ser lite mer romantiskt ut än en knut :)

Svar: Jag tänkte också lockar och lite uppsatt runt ansiktet, men på ett enkelt vis utan pärlor och spännen. Tycker också det är snyggt när det är enkelt och inte för stramt uppsatt..
Elina

2012-10-02 @ 12:51:01
URL: http://mammatilljuni.blogspot.com
Postat av: Anonym

det är fint när man gör en " slarvig " men ändå skitsnygg uppsättning också :) jag vet inte hur långt hår du har nu men bilden du verkar ha låter snyggt!
när är det dax? :)

Svar: Den 24 november är det dags, ska bli så kul! Jag har längre hår än axlarna, men det är inte särskilt långt.. ja jag håller med, uppsättning kan också vara sjukt snyggt!
Elina

2012-10-02 @ 22:10:07
URL: http://emelielarssonsliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback